BILATU

maiatza 15, 2017

ISIDORUS AGRICOLA


Hagiografiak hamaika santuren bizitza zertzeladak hurbildu dizkigu eta biografia guztietan bezala auskalo zer dagoen asmatuta eta zenbat den egia. Frogatzerik ez dagoen guztia erlatibotasunaren erresuman kokatu behar da eta irakurleari dagokio zerekin geratzen den erabakitzea. Nik bederen ideia garbi bat daukat historiako testu guztiei aplikatzeko: oraingo pertsonaien gainean hainbeste erreferentzia irrealak eskaintzen zaizkigunean, atera kontua zein nolako egiatasun gradu edukiko duten orain ehun, berrehun edo mila urteko gizon emakumeen inguruan idatzitakoek.

Nire adineko hainbatek bezala, gustura oroitzen dut nerabezaroko aldizkari bilduma bat: Vidas Ejemplares. Derrigorrezko irakurketakoak ez baziren ere, historia sakratua ikasgairako ederto zetozen osagai gisa. Eta zenbaki guztiak erosten ez genituen arren trukeren bidez heda genezakeen irakur-eremuko mugak.

Urteak igaro dira ordudanik eta irakurle izaten segitzen dut. Baina  irakurgaia ulertzeko modua aldatu egin zait, beste hainbat emoziorekin gertatu zaidan bezalaxe. Gaur San Isidro - Isidorus Agricola- eguna ospatzen du eliza katolikoak. Vidas Ejemplares eskuan hartuta oroitu dut, nekazari madrildarraren bizitzari buruz gehien inpaktatzen ninduena, otoitzen ari zenean aingeruek gidatutako idien istorioa zela. Orain, berriz, polita iruditzen zait, literatura hutsa.

Argazkia: JMVM

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina