BILATU

ekaina 01, 2015

HALA ERE, IBILI BADABIL



Hirurogei urteko tartea da artikulu honetako bi irudien artean. Bizitza oso bat. Gaur goizean, nire aldetik zirkin egin gabe bata bestearen aurrean jarri ditut eta bi une horien artean munduak zenbat bira oso bete dituen kalkulatzeko gogo barik konturatu naiz, ibili bagabiltzala eta planetaren azelerazioak gu guztion izaeran erosioa eragiten duenaren egiaztapenean sinesten dudala. 

1955eko nire eskola lan bat
Bost urteko umetxoa nintzen argazkikoa idatzi nuenean. Lehen urratsak ziren nire heziketa-ibilbidean eta 1955eko egun hartan eskolan mojak idatzitakoa diktatu zigun. Auskalo ulertzen ote nuen ezer hitz jario hartatik. Garaiko metodologiak testu hautatu ortodoxoak behar zituen, umetxoak espainiar hiritar erantzuleak bilakatzeko. “Los primeros pueblos que vinieron a establecerse a España fueron los iberos y los celtas…”
 

Umezaintzako umeekin
Hirurogei urte geroago bost urteko neska-mutikoak izan ditut nirekin elkarrizketan, Arrasateko Umezaintzan, herriko historia ardatz hartuta. Unetxo batez irakasle bihurtu naiz eta solasaldi freskoa gertatu da hitz jarioaren trukean. Zer ikusirik ez du ihardunak izan umetxo nintzela prestatzen ziguten bizitza-zubiarekin. Eta hori bi arrazoirengatik: belaunaldien arteko diferentzia kulturalarengatik eta zubiaren desitxura progresiboarengatik. Hala ere, ibili badabil. Eppur si muove.

Umezaintzako argazkia: Silbia Maria Seco 
 


http://www.fentmuntanyaiformacio.es

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina