BILATU

urtarrila 23, 2011

EUSKARAK PRESTIGIO EMAN? ZERGATIK?



Eusko Jaurlaritzak aurkeztu berri du inkesta bat euskararen inguruan eta ahoa bete hortz utzi nau, datuak iragazi ondoren arduradunek eskainitako balorazioaren alderdi batek. Prospekzio Soziologikoaren arduradun nagusia dugun Victor Urrutia adiskidearen hitzetan, “euskara jakiteak ez du prestigiorik ematen” Bere azalpenaren arabera, inkestatuen %45 batek bakarrik uste du gure hizkuntzak prestigio ematen duena.

Baina noiztik ematen dio espainiar bati espainiera bere hizkuntzak prestigio? Edo ingeles bati ingelesak? Edo nik ez dut ezer ulertzen edo hanka sartze ederra burutu dute Kabinetekoek galdera planteatzean. Nik, Victor laguna, alderantziz dela uste dut. Hau da, hizkuntzak, dagokion hiritarrari ez diola prestigiorik ematen, baizik eta hiritarrok ematen diogu geure hizkuntzari, erabiltzen dugunean eta indartsu bilakatzen dugunean.

Eta ez dago zalantzarik euskarak prestigio irabazi duela azken berrogeita hamar urteotan, lehenago beste inoiz izan ez zuen mailara iritsiz. Askoz gehiago eduki lezake, bai jauna, hiritar guztiok erabiliko bagenu gure ohiko zereginetan, baina euskara igaro da “baserri” hizkuntza huts izatetik edozein arlotako lanabes-hizkuntza izatera, eta horrek prestigio eman dio gure hizkuntzari, edozein helburutarako gaitasuna erakutsi du-eta.

Garbi daukat niri euskarak ez didala osperik ematen; nola izango da, bada, ez baitut nire betebeharrarekin kunplitu beste ezer egiten?

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina