BILATU

urtarrila 14, 2011

EMILIO LOPEZ ADAN “BELTZA”rekin HIZKETAN


Aspaldiko asmo bat bete ahal izan dut, Emilio Lopez Adan “Beltza” elkarrizketatzean. Aste honetan argitaratzen dut “Euskonews”en berarekin izan nuen solasaldia, eta ETAren azken komunikatuarekin denboran bat datorrelako, interesgarria iruditu zait blog honetan ere tartetxo bat eskaintzea “Beltza”ren hausnarketari.

“Konstatazio historiko da ETA antifrankismoaren erreferente positiboa izan dela. Hego Euskal Herrian, frankismoaren azken urteetan erresistentziako indar sozial, politiko, herrikoa izan da, oso hedatua. Eta horren erdian eta abertzaleen aldetik talde ezagunena ez ezik baita eraginkorrena ere ETA izan zen. Hori egia historikoa da. Gero gauzak aldatu egin dira, eta gaur egun ETA geratu da talde marjinatu bezala” diosku elkarrizketaren une batean Lopez Adanek.

“Biolentziari buruz ematen diguten ikuspegia oso murritza da, eta ez du baloreen filosofia zein askapen nahiarekin bat egiten, eta oso lotua dago neoliberalismoak inposatzen digun jarrera guztiz bikoitzarekin, hots, ados eta isil dagoenarekin ondo gabiltza baina norbait mugitzen bada terrorista da. Eta egun bada errestaurazio errepresibo ikaragarri bat, biolentziaren ukazioa erabiltzen duena” azpimarratzen du beste une batean.

“Utopian sinestea ez da nahikoa, utopia bera erdiesteko posibilitateekin ez bada lotzen, batez ere politika mailan. Zergatik? Jendearen bizitzarekin ari garelako. Komunismoaren utopia?Nik ez dut sinesten lehen komunismo primitibo izan denik, ezta egunen batean lur honetan denak zoriontsu eta berdinak izango garenik” segitzen du arrazonatzen bere diskurtsoan.

“Ez dut inoiz onartu, bozkatzeko eskubide demokratikoak egiten duela euskalduntasuna. Deus ez bagara, hots, euskaraz ez jakitea berdin bada, espainiar zein frantziar kontzientzi hutsarekin bizi izan badaiteke, orduan ez dago arazorik. Baina euskaldun izatea zerbait baldin bada, erro historikoak baditu, oraingo egoerako konpromisoak eskatzen baditu eta etorkizunerako egitasmoren bat baldin badu... proiektu horietan integra daiteke edonondik etorritako edozein pertsona. Eta hori... ez dugu egin. Beraz, norena izango da Euskal Herriaren etorkizuna? Egun, denena da. Baina nire burua ikusten dut Euskal Herri kulturalean, hizkuntzarekin lotutako Euskal Herrian” Lopez Adanen hitzekin amaitu genuen bion arteko solasaldia.

(argazkia: Andres Espinoza)

Elkarrizketa osoa irakurtzeko, euskaraz zein gazteleraz, honako helbideetara jo daiteke:

Euskaraz: http://www.euskonews.com/0562zbk/elkar_eu.html

Gazteleraz: http://www.euskonews.com/0562zbk/elkar_es.html

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina