BILATU

urtarrila 28, 2011

ARGIÑANO-FAGOR-BOSCH. MARKETING BORTITZA?


Idatzi ala ez idatzi. Zalantza horretan egon naiz, eta buruak zer erabakitzen zuen itxaroten nuen bitartean hatzak teklak sakatzen joan dira eta idazkiñoak itxura hartu du. Akordatu orduko, gaurko hausnarketa txikia amaitua zegoen eta... horra doa, birritan pentsatu gabe.

Aitortu behar dut Karlos Argiñanoren zale bat naizela. Eta sarritan Antena 3eko haren saioa ikusten dut, sukaldaritzari buruz ezer gutxi badakit ere. Gainera ez naiz trebea lapiko artean eta ez daukat nire helburuen artean kuzinatzen ikastea. Baina errekonozitu behar dut beasaindarraren estilo komunikatzaileak harrapatu egin nauela eta oso gustura egoten naiz telebistaren aurrean, saioan zerekin txundituko nauen irrikan.

Gauza da, gehienok jakingo duzuen bezala, Karlos Argiñanok bere sponsorrik garrantzitsuenetakoarekin ez segitzea erabaki berri duela. Eta horren ondoren, denetariko esamesa eta zurrumurruak zabaldu dira, esango nuke espainiar esparru osoan, baina gehien bat gure artean. Erabaki merkantil eta salerosketaren milurtetako arauetan oinarritutakoak, neurriz kanpoko erreakzioak sortu ditu, grinak pizteraino.

Argiñanok alde batera utzi du oraintsu arte bere programan erabilitako Fagor marka eta honen ordez Bosch hautatu du. Zergatik? Baina, galdetu behar al da? Transakzio guztietako koipea zein da? Dirua! Ekonomikoki ez zitzaion sukaldari komunikatzaile bikainari interesgarria gertatzen Fagorekin segitzea, arrasatear markaren lehiakide amorratua den Boschek gehiago aginduko zion-eta. Eta deliberamendu guztiz zilegia hartuta, egun batetik bestera alemaniar jatorrizko enpresarekin adiskidantza interesatuzko besarkada batean ikusi dugu sukaldaria.

Nik ez diet Fagorrekoei marketing irakatsi nahi, ezta beharrik ere. Nik baino askoz gehiago dakite, profesional bikainak dituztelako. Baina esan behar diet, harritu egin naizela etendurarekin. Areago une hauetan, hain zuzen salmenten joerak garai aintzatsuetako kanpaiak jotzen ez dituenean. Momentu ilun samarrak dira eta denaren beharrean gaude, batez ere oraintxe delako markari indar guztiz eusteko garaia. Krisi garaian, enpresa batek bere marka, bere izaera zabaldu behar du, bizirik dagoela oihukatuz, balizko erosleek ahaztu ez dezaten.

Horrezaz gain, harreman komertzialaren etenak ekarri duen bestaldekoaren publizitate kanpaina sekulako min egiten ari zaio arrasatear markari. Kasu honetan ez dakit noraino zilegitasun morala duen “nik Boschera aldatu dut; zuk, noizko?” Argiñanoren mezuak. Jakin badakit, ekonomiak ez duela ahalbidetuko, teleikusleok besterik gabe marka batetik bestera pasatzea, Karlos Argiñanok esaten duelako. Baina, programa jarraitzen duten milioika pertsona horietakoren batek elektrogailua aldatu behar duenean... Batzuek marketing bortitza erabiltzen ari dela diote. Nik uste dut marketing mota guztiek daukatela funtsean bortizkeria, zenbait kasutan ezkutuago joan badaiteke ere.

Pentsatu al dute hori guztia Fagor markakoek? Benetan eskertuko genuke, etenduraren nondik norakoak eta erabakiak adierazi dituen ondorioen gaineko azalpena inoiz emango balira. Ez dira-eta hain ugariak izango marketing hurbileko historian, Argiñano-Fagor binomioaren gisako porroten ondoko erreakzioak. Sukaldaritza-hitz bat erabiltzearren, pil-pilean daude oraindik.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina